تأسیس پرشیا خودرو پرشیا خودرو که فروش و خدمات پس از فروش محصولات ب ام و و مینی در ایران را بر عهده دارد، به سال 1383 بازمیگردد اما پس از فراز و نشیبهایی در کسبوکار، در سال 1392 تحت مالکیت گروه فرزانگان فارس نیکو در آمد و اکنون تحت مدیریت این گروه، حضور قدرتمندی در بازار خودروهای وارداتی دارد. پس از تغییرات مدیریتی در اوایل دهه 90، تیم مدیریتی جدید پرشیا خودرو، تنوع بخشی به خودروهای عرضه شده، ارتقا سطح خدمات پس از فروش و عرضه قطعات و محصولات جانبی اصلی برند آلمانی را در دستور کار خود قرار داد و به این ترتیب توانست در بازار رقابتی خودروهای وارداتی کشور، رتبه بالایی به دست آورد. این شرکت در طی سالهای فعالیت خود توانسته جایگاه ویژهای در میان خریداران خودروهای پریمیوم از آن خود کند و با ارائه طیف گستردهای از شرایط فروش و تنوع خدمات پس از فروش، در همه این سالها با تمام دشواریهای ایجاد شده ناشی از شرایط کسبوکار در ایران، پشتیبان مالکین محصولات ب ام و و مینی در کشور بوده است.
در کنار فروش خودروهای صفر کیلومتر، پرشیا خودرو همچون تمامی شرکتهای بینالمللی صنعت خودرو، فعالیت در زمینه فروش خودروهای کارکرده را با عنوان Premium Selection نیز آغاز کرده است که در آن خودروهای کارکرده ب ام و و مینی پس از ارزیابی فنی و کیفی از سوی کارشناسان این شرکت، با شرایط فروش اقساطی به مشتریان عرضه میشوند. علاوه بر فعالیتهای اصلی مرتبط با فروش و خدمات پس از فروش خودرو، کسبوکارهای جانبی مرتبط با خودرو نیز برای پرشیا خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا هماکنون برندهای Persia Sign در زمینه فروش قطعات یدکی و اکسسوری، Persia Tuning در زمینه ارائه خدمات مرتبط با تیونینگ خودروها، Persia Classic در زمینه بازسازی و عرضه خودروهای کلاسیک برندهای ب امو و مینی و PersiaTu در زمینه عرضه اکسسوری در کنار پرشیا خودرو فعال هستند.
نمایندگی های فروش و همچنین نمایندگی های خدمات پس از فروش را نیز در سراسر کشور را در اختیار دارد و در تمامی این مراکز، خدمات مرتبط با فروش و خدمات پس از فروش با بالاترین استانداردها و مطابق با معیارهای مورد تایید گروه ب ام و آلمان ارائه میشود. با چنین رویکردی است که مجموعه خدمات پس از فروش پرشیا خودرو توانسته سه سال پیاپی عنوان نخست ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در بخش خدمات پس از فروش را از آن خود کند. علاوه بر این، در راستای گسترش فعالیتها و ارتقا سطح دسترسی مشتریان به خدمات پس از فروش، پرشیا خودرو برنامهریزیهای لازم برای توسعه شبکه و افزودن عاملیت های جدید را انجام داده و بهزودی این عاملیتها کار خود را آغاز خواهند کرد.